Vargabeles – budinca cu branza si taitei

Este unul dintre deserturile copilăriei mele. Întrucât era preferatul uneia dintre surorile mele, mama îl făcea mereu. Cred că au trecut ani de când n-am mai mâncat un vargabéles, dar zilele trecute mi-am amintit de el și cum tocmai se nimerea să am niște brânză de vaci în frigider n-am mai stat pe gânduri și l-am făcut.

Ca orice lucru simplu și vargabéles-ul e întotdeauna surprinzător de bun.

Vargabéles – rețeta

6 foi de plăcintă (filo)
600 g brânză dulce de vaci
300 g tăiței lați (tip tagliatelle)
100 g smântână
100 g unt
100 g zahăr
4 ouă
2-3 linguri stafide
coajă rasă de lămâie
rom
zahăr praf vanilat

Stafidele se pun la înmuiat în puțin rom.

Tăițeii se fierb în apă cu sare și se lasă la scurs. Brânza se freacă bine cu zahărul, apoi se încorporează gălbenușurile și coaja de lămâie.

Se adaugă jumătate din cantitatea de unt (50 g) și toată smântâna.

Se încorporează stafidele scurse și tăițeii.

Albușurile se bat spumă tare cu un praf de sare și se adaugă la sfârșit.

Se topește restul de unt. Trei dintre foile de plăcintă se așează într-o tavă și se ung cu unt fiecare în parte. Se toarnă umplutura de brânză și tăiței, iar deasupra se așează celelalte 3 foi, ungîndu-se și acestea cu unt.

Se perforează din loc în loc un furculița și se dă la cuptorul încins la 180 grade pentru 40-50 min, până ce suprafața budincii se rumenește. Se scoate din cuptor și se lasă la răcit. Nefiind un desert foarte dulce, se servește pudrat cu zahăr vanilat și eventual acompaniat de o lingură de gem dulce-acrișor (căpșuni, rubarbă, caise).

  1. Mai,KHana mai!Sa nu te lauzi tu ca ai blog!Tre’ sa te gasesc eu asa la nimereala? :P Te pup,si ma bucur ca am dat de el!
    Budinca,arata excelent,ca pentru sarbatori!Frumoase imagini!

    • Mulțumesc Maya. Eu sunt o timida și blogul e tânăr…n-am vrut să trâmbițez prea tare…

  2. =)) Cu asta mi-am cucerit barbatu’, l-am invitat la mine si l-am hranit cu fasole cu ciolan si cu varga-beles, culmea e ca dupa rasunatorul succes repurtat la acea data nu am mai facut placinta asta! Oare de ce? =)) Multam ca mia-i adus aminte de ea si felicitari pentru blog!

    • L-ai hranit bine, nu glumă! :) Poate-i faci o surpriza si-i mai pregatesti odata placinta.

      Multumesc de felicitari. Te pup.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 32 other followers

