Oua de prepelita in crusta de ton

Zilele trecute am cumpărat ouă de prepeliță după ce am văzut rețeta de aici: http://www.britishlarder.co.uk/crispy-quack-eggs-with-radish-mayonnaise/. Le remarcasem mereu în magazine, dar treceam pe lângă ele, neștiind la ce pot folosi niște ouă atât de mici și fragile și nefiind interesată de o „cură” medicinală. În rețeta de mai sus crusta e făcută dintr-o pastă de carne de rață, ce a fost mai întâi fiartă timp de 8 ore, după o metodă specială, folosită de bucătarii profesioniști. Neavând la dispoziție timpul/tehnologia/carnea de rață, am decis să apelez la ceva mult mai simplu și mai la îndemână…clasicul ton din conservă 🙂 . Rezultatul m-a surprins plăcut, acest preparat putând fi un aperitiv sau un mic dejun deosebit de aspectuos și gustos. Intenționez să experimentez pe viitor și alte cruste.

Ingrediente:

12 ouă de prepeliță

-pentru crustă:
200 g ton mărunțit din conservă (foarte bine scurs de apă)
1 ou
1/4 linguriță semințe de coriandru măcinate
1/4 linguriță scorțișoară măcinată
1/4 linguriță piper măcinat
1 varf de cuțit anason măcinat
1 varf de cuțit ghimbir măcinat
1/2 linguriță sare

-pentru pane:
1 ou mare
făină
pesmet

Ouăle de prepeliță se fierb în apă clocotită 2 minute, apoi se pun în apă rece să se răcească și se curăță cu atenție.

Tonul bine scurs de apă se amestecă cu oul și condimentele și se dă la frigider 1/2 oră.

Ouăle se îmbracă cu un strat de ton.

Se dau prin făină, apoi prin ou bătut și pesmet și se frig în ulei încins până se rumenesc ușor (atenție, durează foarte puțin să se rumenească, cam 1 minut).

Se servesc întregi sau secționate.

  1. imi place tare mult blogul tau. si retete deosebite, si poze reusite, ce sa mai vreau? vreau sa te trec frumos la blogroll ca sa stiu de cum postezi ceva nou, sa dau fuga! am ajuns la tine via lissa, careia ii cerusem reteta pt dobos. ma bucur tare mult ca m-a indreptat aci! pupici si incurajari, tine-o tot asa!! (incurajari nu pentru ca eu as fi la linia de sosire – din contra, pentru ca sunt si eu sunt noua si poate ca ai si tu zile cand te indoiesti ca toate astea au vrun rost inafara de-ati consuma timpul. sa n-ai dubii.)

    • Multumesc mult pentru aprecieri si incurajari 🙂 Ma bucur ca iti place ce ai gasit la mine.

      P.S. Te pun si eu la blogroll.

      P.P.S. Nu-mi fac eu griji ca mi-as consuma timpul degeaba. Am inceput acest blog ca pe o arhiva personala care sa-mi aminteasca in viitor de lucrurile care mi-au placut si le-am facut la un moment dat. Din pacate mintea noastra e prea selectiva in ceea ce priveste amintirile pe care le inmagazineaza si un jurnal e, zic eu, binevenit 😛

  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu