Tarta de ciocolata

De multă vreme am dorit să fac această tartă și în acest week-end am și reușit. Dacă sunteți ciocolatoși ca mine vă va place la nebunie combinația de blat fraged de cacao și cremă fină de ciocolată. Am folosit o rețetă marca Jamie Oliver, căreia i-am ajustat cantitățile (cele date în original erau prea mari, cât pentru două tarte) și am înlocuit oul întreg care era cerut în cremă cu două gălbenușuri.

Pentru blat:
160 g unt
110 g zahăr tos
un praf sare
300 g făină
2 ouă
30 g cacao
coaja rasă de la o portocală

Pentru cremă:
100 ml lapte
300 ml frișcă nebătută
50 g zahar tos
1 plic zahăr vanilat
175 g ciocolată neagră
2 gălbenușuri

Pentru a prepara blatul frecați bine untul moale cu zahărul și sarea, încorporați făina cernută în prealabil cu cacaua, apoi coaja de portocală și ouăle. Amestecați ușor doar atât cât aluatul să se lege și puteți forma o bilă. Înveliți aluatul în folie de plastic și lasați-l la frigider 1 oră. Apoi îl scoateți, îl întindeți și căptușiți cu el o formă de tartă pe care ați uns-o în prealabil cu unt. Împungeți  fundul tartei pe alocuri cu furculița și lasați forma la frigider înca 1/2 oră.

Între timp preparați crema. Puneți laptele, frișca și zaharul într-o cratiță și aduceți la punctul de fierbere,  stingeți focul și adăugați ciocolata taiată bucăți. Folosiți ciocolată de foarte bună calitate (eu am avut cu 72% cacao).

Acoperiți cratița cu un capac și lăsați deoparte 5 minute, apoi amestecați bine până ce ciocolata s-a dizolvat complet. Într-un vas bateți gălbenușurile și încorporați-le la crema de ciocolată când s-a mai răcit.

Încingeți cuptorul la 180 grade C și coaceți aluatul 15 minute până primește aspectul de biscuite. Scoateți-l din cuptor și micșorați temperatura la 170 grade C. Turnați crema peste blat și mai dați la cuptor încă 15-17 minute.

Tarta e gata atunci când umplutura de ciocolată e fermă la suprafață, dar dacă mișcați tava tremură ușor (ca gelatina). Scoateți tarta și lăsați-o să se răcească. Umplutura se va mai întări, astfel, când o veți tăia își va păstra forma, nu va curge, dar va fi foarte moale și cremoasă.

  1. eu ma apuc si fac tarta asta!:D da as vrea sa stiu de unde ai luat minunea asta de platou?

    • N-ai să regreți daca o faci, e minunata! Platoul l-am luat din Odorheiul Secuiesc…am fost în trecere pe acolo și am gasit un magazin rafinat, cu tot felul de lucruri pentru casa.

  2. Ce frumos straluceste crema in ultima poza!
    O voi incerca si eu joi.

  3. ce fain arata si ce poze frumoase ai facut !

    • yourselizabeth
    • 5 Martie 2011

    Buna, tocmai am pus tarta la cuptor. As avea si eu cateva intrebari. Am respectat intocmai reteta insa aluatul meu nu era la fel ca al tau de tare, prin urmare a fost necesar sa completez cu faina( am cantarit cantitatile cu un cantat de bucatarie) Si ce tip de cacao folosesti tu de este asa de neagra? Mersi mult!

    • Astept impresii despre cum ti-a iesit. Consistenta unui aluat poate fi influentata de mai multi factori, umiditatea fainii, temperatura untului, procentajul de grasime/apa din unt etc. Folosesc cacao cu 20-22% unt de cacao de aceea e asa neagra. Majoritatea tipurilor de cacao care se gasesc in comert sunt doar cu 12% unt de cacao si de aceea sunt mult mai pale, dar gasesti si cu 22% (Dr Oetker are un sortiment de cacao neagra sau o alta firma De Zaan)

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

