Friptura de vitel sub tocatura

Azi am pus pe masă o minunată friptură de vițel, suculentă și aromată. Sursa mea de inspirație a fost, din nou, Dictatura gastronomică a lui Bacalbașa. Am servit alături de orez negru, nedecorticat.

Rețeta nu preciza cantitățile, doar enumera ingredientele, așa că le-am pus după simț în funcție de cantitatea de carne pe care am avut-o.

Ingrediente:

1 bucată mușchi de vițel (eu am avut 700 g vrăbioară, maturată în vid)
sare, piper
ulei de măsline
100 g unt
100 g slănină
1 ceapă
3 căței usturoi
1 linguriță busuioc mărunțit
1 foaie dafin
70 g pesmet
1 ou + 1 gălbenuș
puțin vin alb

Cu o seară înainte carnea se freacă cu sare și piper, se unge cu ulei de măsline, se acoperă și se dă la frigider (min. 12 ore).

A doua zi într-o tigaie sau cratiță (care se poate pune și la cuptor) se topesc 50 g unt, în care se perpelește carnea pe toate părțile câteva minute, până își schimbă culoarea. Se scoate carnea pe o farfurie și se curăță tigaia.

Ceapa și usturoiul se toacă, slănina se taie feliuțe.

Într-un vas se amestecă pesmetul cu oul+gălbenuș, busuiocul, puțin piper, slănina, ceapa și usturoiul. Cu acest amestec se acoperă suprafață cărnii.

În tigaie se topesc 50 g unt, apoi se ia de pe foc, se pune foaia de dafin și carnea.

Se dă la cuptor la foc domol (160 grade) câte o oră pentru fiecare kg de carne. Bucata mea de 700 g am ținut-o timp de 45 minute. Pe la jumătatea timpului de coacere am stropit friptura cu puțin vin alb.

Între timp se pregătește garnitura dorită; eu am fiert orezul conform instrucțiunilor.

Când friptura e gata se stinge focul și se lasa în cuptorul cald încă 10 minute, să se odihnească carnea, apoi se scoate și se porționează.

Este foarte bună friptura, are o ușoară aromă de afumat împrumutată de la slănină. Crusta se rupe la tăiere, dar se poate servi alături de friptură pentru că e delicoasă.

Un close-up savuros…

  1. minunate si reteta, si pozele, tot site-ul!

  2. mie tot nu mi-a ajuns cartea…
    imi place tare mult ideea de crusta dupa ce carnea a fost bine maronita pe toate partile. si nici crusta in sine nu-mi pare rea🙂
    o nelamurire am cu alea 10 minute in cuptoru stins. e in carte indicatia asta? normal ca tre sa se odihneasca, dar daca o scoti si pui o bucata de folie peste ea tot continua sa se gateasca, daca o scoti la 135F/medium rare cand o tai va avea cateva grade in plus. stingi cuptorul cu 10 minute inainte?

    • A, nu, nu scrie in carte sa o lasi dupa aia in cuptor, in carte nu scrie nici cat timp s-o coci😛, doar ca mie imi place sa folosesc caldura reziduala a cuptorului. Asa las eu toate fripturile, sa se odihneasca in cuptor dupa ce sunt gata. Mie imi place un pic mai copt decat medium rare si asa iese la fix. Daca o vrei mai in sange atunci fie opresti cuptorul cu 5-10 min mai repede, sau o scoti si o acoperi cu folie.

    • Micul
    • 18 Februarie 2010

    Arata minunat.Imi inchpui doar, cat e de buna.

  3. Hana draga, am crezut ca nu mai vad bine cind am citit la Diamond comentariu scris de tine. Ma bucur mult de tot ca te-ai hotarit sa-ti faci un site. Felicitari! O asa fata gospodina ca tine, era pacat! Ps. Sin Camila, fosta membra din culinar. O duminica placuta si astept cu mare drag retete noi facute de tine.
    Cami

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

