Friptura condimentata de purcel in zeama de varza

Această rețetă reproduce în mare parte ”Friptura aromată” a lui Foxyy, o prietenă dragă de pe forumul ArtaCulinara.ro. Friptura preparată astfel este excelentă, moale și savuroasă, cu o tentă dulce-acrișoară pe care o conferă zeama de varză (moare). O recomand cu dragă inimă, veți fi încântați!

Ingrediente:

carne de porc (am avut o bucată de spată-1 kg și o bucată din mușchiul lung-600 g)
moare (cam 1 l)
condimente (la liberă alegere, eu am folosit:  sare, piper, boia, măghiran, scorțișoară, cuișoare)
2 cepe (am avut roșii)
Carnea se pune într-o oală cu moarea și se fierbe la foc mic 1/2 oră, întorcându-se pe-o parte și pe alta din când în când.

Se scoate din oală, se lasă la răcit, apoi se condimentează cu un amestec de sare, piper, boia, măghiran, scorțișoară.

Ceapa se toacă, se călește în puțin ulei și se așează peste carne. În cupola de ceapă am făcut pierdute și câteva cuișoare.

Se așează carnea într-o tavă (eu am pus pe fund hârtie de copt) se stropește cu vreo 200 ml din moarea în care a fiert și se dă la cuptor, la foc potrivit până e gata. Carnea pe care am avut-o am copt-o 40 min la 160 grade și încă 20 la 180 grade cu griller. Abia scoasă din cuptor, lasată la odihnit:

În plin proces de feliere:

La masă!

  1. Hanna draga, arata foarte frageda.. Eu muream proasta pina azi de „moare2, n-am auzit niciodata acest cuvint! Un inceput de saptamina minunat! CAmi

    • Serios? Ma bucur daca te-am lamurit cu ceva. Dar atunci cum numeai zeama de la varza murata? Eu nu stiu alta denumire🙂

  2. Si eu tocmai ce am terminat moarea… asta e… acum stau si salivez in fata laptopului, privind friptura ta perfecta😛
    Felicitari, Hana!!🙂

    P.S. – Din nou, iti admir farfuria… imi place tare mult verdele acela🙂

  3. tare harnicuta mai esti

    • Foxyy
    • 25 Martie 2010

    Offfff, ca retardata mai sunt! Acu’ am vazut ca ai postat reteta pe forum! Scuze pentru-ntarziere!
    Ai facut o friptura clasa-ntai! Bravo tie! Acusi ma duc acasa si revin cu forte proaspete (a se-ntelege bidoane de moare).
    Cand ma uit la pozele tale, imi ploua iar in gura! Bravo si sa va fie de bine!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

