Grisine „spic de grau”

Eu fac o pâine care îmi place foarte mult, în formă de spic de grâu (odată și odată o voi pune și aici). Zilele trecute aveam chef de grisine și am zis să încerc pe ele ”tehnica” formării spicului. Așa au luat ființă aceste grisine ”spic de grâu”. Sunt tare simpatice, nu credeți?

Puteți face grisinele în acest fel după orice rețetă care vă place, a mea e așa:

350 g făină de pâine (650)
25 g drojdie proaspătă
1, 1/2 linguriță sare
50 ml ulei măsline
apă călduță cât cuprinde (cam 180 ml)

Drojdia se freacă între palme cu puțină făină și se amestecă la restul cantității de făină. Se adaugă sarea, uleiul de măsline, apa și se frământă un aluat neted, elastic, care se lasă să crească până își dublează volumul. Când aluatul e dospit se unge suprafața de lucru cu puțin ulei sau se presară făină (se lucrează mai ușor cu ulei, dar eu pe negândite îmi presărasem făină, din obișnuință :)). Se întinde o foaie de grosimea unui deget, din care se taie fâșiuțe, lungi cam tot cât un deget, care apoi se rulează lungi de aprox. 15-20 cm.

Cu ajutorul unui cutter sau a unui cuțit bine ascuțit se secționează marginile grisinelor, avînd grijă ca tăieturile de pe cele două margini să fie intercalate. Se prind capetele grisinelor și se trag ușor, pentru ca ”spicele” să se desfacă.

Se pun într-o tavă în care s-a așezat hârtie de copt, se ung cu ulei de măsline, se presară sare grunjoasă și se coc la 200 grade 15-20 minute, până sunt rumenite.

Sunt fantastice alături de o bere rece, iar dacă mai e și un film bun pe care să-l vedem, fac o seară perfectă🙂.

  1. Grozave arata! Arta culinara pura…O duminica placuta! Cami

  2. ce dragute sunt!

    • Micul
    • 21 Februarie 2010

    Ba da, si eu cred ca-s tare simpatica si si bune, de asta am sa le incerc si eu.O seara faina.

  3. o idee buna de rontaiala !

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

