Orez prajit indonezian

Reteta îi aparține lui pansy căreia îi mai mulțumesc încă odată, căci îmi place tare mult acest orez. Se face ușor și poate acompania diverse preparate exotice sau poate fi consumat ca atare, ca o masă ușoară la prânz sau seara.

Ingrediente:

1 cană orez cu bob lung sau basmati
2 căni apă
1 ceapă tăiată julien
2 ouă
1/2 linguriță praf curcumă (turmenic)
1 lingură sos soia
2 linguri sos soia indonezian, dulce și gros ( în lipsă am pus ketchup ;))
ulei, sare, piper

Orezul se fierbe în cele 2 căni de apă împreună cu lingurița de curcumă, aceasta nu este obligatorie, dar conferă o culoare galbenă frumoasă și un iz aparte. Curcuma (turmenic) face parte din familia ghimbirului și e de un galben-portocaliu intens, se folosește mai ales ca praf. Când apa a scăzut de tot și orezul s-a fiert, l-am pus într-o strecurătoare și l-am dat sub jet de apă rece, să se desprindă bob de bob și să se răcească bine.

L-am lăsat să se scurgă de apă și între timp am călit ceapa în puțin ulei, până a devenit moale și sticloasă. Am bătut ouăle ușor, le-am turnat peste ceapă și am amestecat rapid până ouăle s-au copt ușor, apoi am adăugat orezul treptat.

L-am lăsat la foc domol cam 5-6 minute, amestecând din timp în timp, să nu se lege de fund. Am adăugat apoi sosul de soia, ketchup-ul și-am potrivit cu sare și piper după gust. Am mai lăsat pe foc încă 4-5 minute, amestecând.

Apoi am servit!

  1. poti sa renunti la sosul dule,adica la ketchup si sa folosescti doar sos de soia normal.pune multa sare ,2 lingurite,cand fierbi orezul,ca iese mai bun,decat daca il sarezi dupa.si apoi sosul de soia e si el sarat.daca va place iute,pune pasta de ardei iute.de-aci in colo esti mare si te descurci.pupu-te

  2. E tare ademenitor🙂

    • Micul
    • 23 Februarie 2010

    Foarte faina reteta, o incerc si eu.Arata super la tine.

  3. Multumesc fetelor, daca-l incercati n-o sa regretati, e simplu,rapid si bun!

  4. Arata bine de tot,trebuie sa-l incerc si eu.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

