Pastrav à la Venitienne

Am descoperit această rețetă cu mai multă vreme în urmă, într-o carte de bucate foarte veche, de la începutul secolului XX. De când am făcut-o pentru prima dată a devenit felul meu preferat de a prepara păstrăvul. E o rețetă deosebită, aromată și foarte ușoară.

Ingrediente:

4-6 pastrăvi
2 linguri unt
1 linguriță sare
1 linguriță piper
1 lingură mentă tocată
1 lingură rozmarin tocat
1/2 lingură cimbru tocat
2-3 căței de usturoi tocați
coajă de lămâie rasă (opțional)
ulei de măsline (sau alt ulei vegetal)
pesmet

Untul moale se amestecă bine cu sarea, piperul, menta, rozmarinul, cimbrul, usturoiul și coaja de lămâie.

Cu untul aromat se umplu păstrăvii curățați bine și spălați.

Se pun într-un vas, cu puțin ulei de măsline, se acoperă și se dau la frigider cel puțin 30 minute.

Se tăvălesc apoi păstrăvii prin pesmet și se pun pe un grilaj sub care așezați o tavă cu hârtie de copt. Se coc la 180 grade (cu ventilație dacă aveți) 15-17 minute.

Sunt la fel de buni, fie că-i serviți cu mămăligă, orez cu legume, cartofi fierți sau copți cu unt și sos de usturoi.

  1. Vai de mine ce pofta mi-ai facut, Andrada!!!
    Pozele sunt superbe, asa cum ne-ai obisnuit. Mai am putin si musc din monitor ca sa-mi treaca pofta :P:D:))
    Felicitarile mele!!

  2. cred ca-i minunat. musai de incercat.

  3. am vazut reteta ta si pe culinar cu vreme in urma si am si incercat-o si la altfel de pesti.(la dorada si chefal )foarte gustoasa ! e drept ca eu i-am facut in cratita mea ,nu la cuptor si nu i-am mai dat prin pesmet.

    • Asa e, merge la tot felul de pesti, dar trebuie sa incerci cu pesmet, e tare bun.

  4. of, salivez de nu mai pot…
    trecem si reteta asta la semne de carte,
    sa gatim cat mai curand!

    • Ma bucur că ți se pare apetisanta, așa și este!🙂. Aștept impresii.

    • Claudia
    • 17 Aprilie 2010

    Buna ziua,
    E cel mai bun peste pe care l-am mancat vreodata!In general imi place pestele foarte mult si am cautat sa-l gatesc in nenumarate feluri dar,acest mod de preparare a devenit preferatul meu.
    Multumesc mult!

    • E într-adevar o rețetă minunată, preferata mea când e vorba de pește. Să vă fie de bine!

        • gabi plesu
        • 28 Martie 2011

        Foarte apetisant si interesant. Am o intrebare. Sosul care se scurge in tavita cu hartia de copt, se foloseste? Presupun ca se topeste untul si se scurge …

      • Sosul care curge in tava eu nu l-am folosit niciodata. Nu curge foarte mult si se arde, asa ca l-am ignorat.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

