Friptura de miel in sos de vin rosu

E primăvară, deci e sezonul cărnii de miel, așa că am încercat în ultima lună ca o dată pe săptămână să fac o mâncare de miel. Răsfoind cărțile mele de bucate în căutarea unei rețete inedite am ajuns să fac această friptură în sos de vin roșu care ne-a plăcut în mod deosebit. Este cu adevărat o rețetă excepțională care poate fi adaptată și la alt tip de carne, precum vită sau iepure.

Ingrediente:

1-1,5 kg carne de miel (eu am avut o pulpă)
1 ceapă tăiată sferturi
4-5 căței usturoi
300 ml vin roșu
150 ml bulion
2 foi de dafin
2 linguri zahăr brun
1 crenguță de cimbru
ulei de floarea soarelui
sare
piper

Într-o tavă pe care o puteți pune și pe flacără și la cuptor încingeți câteva linguri de ulei și prăjiți carnea de miel până devine aurie pe toate părțile. Puneți apoi ceapa tăiată sferturi și cățeii de usturoi zdrobiți ușor și mai prăjiți totul câteva minute. Adăugați apoi vinul.

Aduceți la fierbere și adăugați bulionul.

Cînd lichidul începe să fiarbă din nou adăugați zahărul, 1 linguriță sare, foile de dafin și cimbrul.

Amestecați bine, acoperiți cu folie de aluminiu sau cu un capac și dați la cuptorul preîncălzit la 180 grade timp de 1 oră.

Ridicați apoi folia de aluminiu, reduceți temperatura la 150 grade și mai lăsați 2 ore, sau până ce carnea e moale și se desprinde ușor. Când e gata, scoateți carnea deoparte și țineți-o la cald. Îndepărtați foile de dafin și cimbrul și pasați zeama rezultată împreună cu ceapa și usturoiul până obțineți un sos fin, pe care-l treceți prin sită. Sărați și piperați sosul după gust.

Așezați carnea pe un platou, turnați deasupra sosul și serviți cald, alături de garnitura dorită.

Nelipsita secțiune…

    • foxyy
    • 18 Aprilie 2010

    Superbe poze, mai ca-mi ploua-n gura! Si cum mie imi place tare mult carnea de miel, mai ca m-as muta la tine!

    • Multumesc draga mea! eu la mine te astept cu placere oricand🙂.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

