Smochine in caramel

Acum ceva timp am gasit intr-un hypermarket smochine la un pret decent si am luat cateva kg cu gandul sa fac o dulceata. Asa am descoperit smochinele in caramel, dupa o reteta ce ii apartine Adrianei si careia ii multumesc pe aceasta cale. Dupa cum veti vedea, e extrem de simplu sa obtineti smochine in caramel, o dulceata excelenta.

Ingrediente:

1 kg smochine
500 g zahar
300 ml apa
200 ml otet (am pus de mere)

Smochinele se curata de codite si se pun intr-o oala sau tigaie in care sa incapa toate intr-un singur strat. Se pune peste ele zaharul, apa si otetul.

Se lasa sa fiarba la foc mic aprox. 2 ore, sau pana cand siropul s-a ingrosat si formeaza bobite compacte, care nu se preling daca e picurat pe marginea unei farfurii.  Din cand in cand am adunat spuna care s-a format pe marginile tigaii si de vreo doua ori am intors smochinele.

Cand siropul s-a inchegat le-am turnat in borcane.

E o dulceata foarte fina!

  1. n-am facut niciodat dulceata de smochine,dar am mancat.gazda mea de la mare are smochin in curte.chiar am si eu un smochin in curte la ea.mi-a dat acum 2 ani un pui,dar la mine in curte nu are suficient soare ca sa se dezvole asa ca l-am lasat acolo.Inca nu a facut fructe.Da’si cand o sa faca …

  2. Tocmai mi-a trimis mama un borcan cu dulceata de smochine 🙂
    Nu stiu daca este aceeasi reteta, dar gustul e divin.

  3. Imi poti trimite si mie un borcan 😛 ? Arata excelent!

    Te rog frumos, daca doresti sa ma ajuti, o sa iti solicit un minim efort, acela de a inlocui in blogroll-ul tau Cuina Banateana cu Retete ca la mama (asa se numeste blogul meu de azi) si linkul este http://www.retetecalamama.ro. Iti multumesc din suflet. Laura Laurentiu – Retete ca la mama

  1. 27 septembrie 2010

Lasă un comentariu